Those board members were tricked into a false compromise: inserting the word “scientific theory” before the word "evolution" is a meaningless and impotent change that will do absolutely nothing to actually inform students about the scientific problems with evolution.
Samainen opetussuunnitelma kun huomioi, että lapsille opetetaan mikä ero on tiedemaailman käyttämällä teoria-sanalla ja sillä kansantajuiselle teoria=arvaus meemillä. Eräs laajimmista antievoluutiokampanjoista yhden osavaltion ei saavuttanut oikein mitään.
Mitenköhän tämän kanssa tulisi suhtautua tapaus Doveriin?
ReplyDeleteSiellähän tapeltiin seuraavaa lausetta kouluun:
"The Pennsylvania Academic standards require students to learn about Darwin's Theory of Evolution and eventually to take a standardized test of which evolution is a part. Because Darwin's Theory is a theory, it continues to be tested as new evidence is discovered. The Theory is not a fact. Gaps in the theory exist for which there is not evidence. A theory is a welltested explanation that unifi es a broad range of observations. Intelligent Design is an explanation of the origins of life that differs from Darwin’s view. The reference book ‘Of Pandas and People’ is available in the library along with other resources for students who might be interested in gaining an understanding of what Intelligent Design actually involves. With respect to any theory, students are required to keep and open mind. The school leaves the discussion of the Origins of Life to individual students and their families. As a Standards-driven district, class instruction focuses upon preparing students to achieve proficiency of Standards-based assessments."
Floridassa kreationistit taisivat saada vain tuon "tieteellinen teoria" osan osaksi virallista tekstiä. Tottahan se on, mutta Doverissa olleita vähättelyjä ei tällä kertaa ole käytössä. Tuskin asia pääsee lakitupaan asti. Ellei joku julkinen koulu ota käyttöön samaa dover-taktiikkaa. Toivotaan, että ottaa.
ReplyDelete