22.7.14

MH17: AIDS-tutkijat ja Epäilyttävä lentoreitti

Katastrofin ylittäessä kansainvälisen uutiskynnyksen tapahtuu automaattisesti seuraavaa: ensimmäiset tiedot ovat hätäisiä, lähes aina varmentamatta jääneitä kiireen takia, ja niitä tullaan korjaamaan lisätiedon lipuessa laiturille. Se on name ofthe game kuten sanotaan, sillä kunnianhimoiset journalistit haluavat saada sen skuupin jolla luoda uraansa. Se että ensimmäisen päivän uutisia korjataan seuraavana päivänä ei ole poikkeuksellista. Tämä periaate on kuitenkin hukassa salaliittoteorisoinnin maailmassa. Oikeastaan sen ignoroiminen on hyvän salaliittoteorian elinehto. Virheellisten uutisten korjaaminen tulkitaan valtaeliitin pyrkimykseksi peitellä totuutta.

Tästä pääsemme lento MH17 matkustajien joukossa olleisiin AIDS-tutkijoihin. Ensimmäisissä uutisissa heidän määränsä oli hurja, sillä lopullisena matkakohteena oli kansainvälinen AIDS-konferenssi Australiassa. Hätäisimmässä tiedotuksessa MH17:n kyydissä oli peräti 108 AIDS-tutkijaa, eli menetys oli todella tuntuva AIDS-tutkimuksen kannalta.

Sittemmin kuitenkin AIDS-konferenssi tiedotti, että oikeasti koneessa oli vain kuusi relevanttia osallistujaa. Eivätkä kaikki heistä olleet tutkijoita. Näiden kuuden lisäksi koneessa oli heidän perheenjäseniä. Lukumäärän päivitys oli liian myöhäistä, sillä netin jännillä palstoilla oli keritty rakentamaan salaliittoteoriaa tuohon suurempaan tutkijamäärään perustuen. En tiedä mistä ensimmäisissä uutissa mainittu 108 kappaletta tuli. Ehkä niin monella matkustajalla oli jatkoyhteys Australiaan Kuala Lumpurista.

Annetaan yksi esimerkki tästä salaliittoteoriasta kotimaisen Havaintoja uudesta maailmanjärjestyksestä -blogin kautta:

Mutta nyt kun sitten mennään tuoreimpiin tietoihin tämän Malaysian airlinesin turmakoneesta, niin kyydissä oli peräti 108 AIDS-tutkijaa, joista kaikki tietenkin kuolivat, kun kone ammuttiin alas.
Oliko se siis sattumaa, että juuri se suihkukone ammuttiin alas, jossa oli kyydissä 108 AIDS-tutkijaa. Jolloin turmakone eksyi normaalilta lentoreitiltään useiden satojen kilometrien päähän Itä-Ukrainan ilmatilaan. Jossa jo kolme päivää aiemmin ilmatila oli suljettu kaikilta kaupallisilta lentoyhtiöiltä.

Tutkijat olisi siis ohjattu samaan koneeseen joukkosurmaa varten. Joukossa olisi voinut olla niitä tutkijoita, jotka olisivat paljastaneet totuuden AIDS:ista. Kyseinen virus kun onkin ihmisten luoma ase, tjsp.

Mutta arvuuttavin kysymys kuuluu. Oliko Itä-Ukrainassa alas ammutulla Malaysian Airlinesin lennolla NH17 näitä AIDS-tutkijoita, joilla oli tarkoitus tuoda todisteet pöydälle siitä, että AIDS on ihmisen luoma virus/tauti ? 
Tähän kysymykseen kun vielä vastaus löytyy aikanaan, niin päästään mahdollisesti vielä tämän kyseisen reittilentokoneen  alasampumisen AIDS-tutkijoiden murhamotiivien jäljille.

Olen melko vahvasti skeptinen sen suhteen, että kukaan vaivautuu räjäyttämään kokonaisen matkustajakoneen, jotta joku AIDS-tutkija saadaan pois pelistä. Salainen valtaeliitti kykenee tuhoamaan lentokoneita satoine matkustajineen, mutta ei jostain syystä kykene salamurhaamaan vuoden aikana jotain noista kuudesta henkilöstä?

Malaysia Airlinesin julkistamasta matkustajalistasta jokainen internetetsivä voi tarkistaa oli koneessa yli sata AIDS-tutkijaa vai ei. Mm. Havaintoja uudesta maailmanjärjestystä -blogi ei reagoinut hyvin tähän muutokseen tutkijamäärässä.

Niin nyt Helsingin-Sanomat sekä muu valtamedia muutti kertomustaan täysin ja nyt koneessa oli enää 6 AIDS-tutkijaa.

Jos on vähänkään seurannut korruptoitunutta valtamediaa ja sen propagandanlevitys taktiikkaa, niin yleensä aina ensimmäinen uutisointi on oikea. Jonka jälkeen sitten aletaan syöttämään disinformaatiota suurella voimalla.

Eli nyt valheessa on mukana kansainvälinen AIDS-konferenssi, maailman tiedotusvälineet ja Malaysia Airlines. Ei hassumpi salaliitto. Toivottavasti valtava määrä salaliittolaisia ei johda tietovuotoon.

Sitten lento MH17 käyttämään lentoreittiin. Kuten tiedämme käytti matkustajakone reittiä, joka meni suoraan Itä-Ukrainan kriisipesäkkeen ylitse. Tämä nähdään jälkiviisauden avulla erittäin huonoksi reitiksi.

Salaliittoteorioinnissa ihmetellään kurssimuutosta, joka vei koneen suoraan Itä-Ukrainan ylitse.


Sattumaako? Selvästikin matkustajakone ohjattiin tarkoituksella kohti tuhoaan.

Mutta, mutta, mutta! Malaysia Airlines käytti samaa ilmakäytävää muilla matkustajakoneillaan. Myös Lufthansan, Aeroflotin ja monen muun lentoyhtiön koneet lensivät Donetskin yli. Toisaalta esim. British Airways kiersi kokonaan Ukrainan. Samana päivänä MH17:n lähellä lensi mm. Virgin Atlantic yhtiön matkustajakone.

Miksi matkustajakoneita sitten vaelteli kriisialueen päällä? Alueella ei ollut lentokieltoa. International Civil Aviation Authority, eli kansainvälinen lentotoimintojen kattojärjestö, oli kyllä suositellut käyttämään muita reittejä. Kieltoja ei kuitenkaan ladeltu. Pari kuukautta sitten Yhdysvaltojen liittovaltion lentoliikenteen viranomaiset suosittelivat kotimaisia lentoyhtiöitään välttämään Ukrainan ja Venäjän välisiä kiista-alueita. Erikseen mainittiin Krimin niemimaa. MH17:n reitti ei kulkenut viranomaisten mainitsemien alueiden ylitse.

Suosituksiin sisältyi minimikorkeuden noudattaminen kriisialueilla. Tuo korkeus oli  9 754 metriä. Silloin yksittäisen henkilön käyttämä olalta laukaista ilmatorjuntaohjus (huom. yleisten mallien) ei ylttäisi kohteeseensa. Itä-Ukrainan ylitse sai lentää, kunhan noudatti tätä minimikorkeutta. MH17 lensi 10 058 metrin korkeudella. Lentokoneille annettavat kurssit ja korkeudet vaihtelevat päivittäin sään ja muun liikenteen mukaan.


BBC News kokosi Planefinder.net sivuston tiedoista kartan, joka havainnollista miten vilkasta Ukrainan taivaalla oli 48 tuntia ennen tuhoa.



Itä-Ukrainan ylitse lentäminen oli vakiokäytäntö, kunnes MH17 ammuttiin alas. Rajoitukset ja määräykset olisivat voineet olla tiukempia, jos tieto separatistien ilmatorjuntajärjestelmien kyvystä olisi levinnyt aikaisemmin. Ukrainan ilmatilaa suosittiin Eurooppa-Aasia reiteillä sen takia, että Venäjä veloittaa ilmatilansa käyttämisestä isompaa summaa. Lentoyhtiöt haluavat säästää rahojaan.

"One thing is certain though: Overflight fees have long been a point of contention. European airlines are forced to pay Russia a total of €300 million each year for overflight rights in Siberia. The EU considers the practice illegal and has pushed for its elimination. Russia has agreed, at least in principle, to drop fees by 2012. But nothing has been signed yet, despite the fact that the Europeans made this an official precondition for Russian membership of the World Trade Organization."

2 comments:

  1. "Olen melko vahvasti skeptinen sen suhteen, että kukaan vaivautuu räjäyttämään kokonaisen matkustajakoneen, jotta joku AIDS-tutkija saadaan pois pelistä."

    Väärin! Viattomien tappamisella haluttiin peittää se, että kohteena olikin AIDS-tutkijat. Onneksi selvännäkijät hoksasivat totuuden.

    Ensin vedetään hatusta jokin ilkeämielinen motiivi tapahtumalle, sitten vääristellään faktat motiiviin sopivaksi. Näin tekee Venäjä ja salaliittohihhulit, kun taas "korruptoitunut" kotimainen media on hyväksynyt tapahtuman vahingoksi. Ei ollut tarkoitus tappaa siviileitä, mutta sehän ei kelpaa salaliitoksi.

    ReplyDelete
  2. Petri HonganmäkiThursday, 24 July, 2014

    Passit, AIDS, Putin... Ja seuraavaksi lienee Venähän mafia?

    ReplyDelete