Viime vuoden kesän aikana evankelista Creflo Dollar valvoi seurakuntaansa nimensä mukaisesti. Hän halusi lentää omalla yksityiskoneellaan ympäri taivasta. Hän haluamansa Gulfstream G650 lentsikka maksaisi vain 65 miljoonaa dollaria. Olihan Dollarin edellinen lentokone jo 30 vuotta vanha romu. Kun gospel keskittyy menestykseen ja vaurauden keräämiseen, on tavallaan itsestäänselvää yllyttää seurakuntaa laittaa rahansa kiertoon. Kun he kylvävät rahojeen pastorin peltoon, kasvaa sieltä juuri heitä varten lisää vaurautta. Tällä lupaukselle Dollar ja muut vastaavat evankelistat ovatkin saaneet itselleen kansiot, limusiinit, kiinteistöt ja sijoituskansiot. Sekä ne matkustajalentokoneet.
Uusin enkelien siipiä parempaa kyytiä kaipaava parivaljakko on Kenneth Copeland ja Jesse Duplandis. Heidän ei tarvitse pyytää lisää rahaa lentokonetta varten. Heillä on jo sellainen. Oikeastaan useampi lentokone. He tarvitsevat näitä suihkareita, jotta seurakunnan Elite CX joukkue pääsee nopeasti rukoilemaan sinne missä rukouksia tarvitaan. Kyllä, heillä on tuollainen rukoustiimi valmiustilassa lentokoneensa äärellä. Ehkä rukous on tehokkaampaa mitä lähempänä rukousta pyytävää päästään. En tiedä miten rukousten metafyysinen mekanismi oikeasti toimii.
Jaweed Kaleem kirjoitti näiden pastoreiden palkoista.
Copeland pärjäilee vaatimattomalla satojen tuhansien eurojen tuloilla.
Tarkkoja summia ei saada selville, koska herrasmiehen bisnes on
uskonnollinen. Verottajalle voidaan ilmoittaa lukuja hieman sinnepäin.
Copeland tarjoaa kuitenkin uskontonsa näkökulmasta ihan validin syyn käyttää henkilökohtaista lentokonetta. Hän ei voi kommunikoida Jumalan kanssa reittilennoilla, kuten AddictingInfo kertoo. Eikä siinäkään vielä kaikki! Muut matkustajat voivat olla demoneiden riivaamia. Se jos mikä häiritsee pastorin rukoustyötä.
No comments:
Post a Comment