3.4.12

NOM:illa PR-ongelma

National Orgasms for Marriage - tai jotakin sinnepäin - on puolustanut vuosikaudet perusarvoja ja perinteistä avioliittoa. NOM puolusti kiivaasti Kalifornian Proposition 8 lakia, jolla rajattiin avioliitto vain miehen ja naisen väliseksi. Sittemmin lakimuutos kumottiin, mutta valitusprosessi voi viedä sen korkeimpaan oikeuteen asti.
Järjestö on ollut taktisesti valmis lietsomaan jopa rotuvihaa, jotta homoseksuaalisuus ei saisi suurempaa hyväksyntää Yhdysvalloissa. Sisäisten papereiden paljastuttua NOM puolustautui nerokkaasti toteamalla, ettei vähimmistöjen kanssa tehty yhteistyö ole mitenkään huono juttu. Mustat ja latinot nousevat puolustamaan (ja ovat nousseet puolustamaan ennen NOM:ia) perinteistä avioliittoa, koska he ymmärtävät sen olevan ainoa oikea tapa olla avioliitossa, kuten Maggie toteaa haastattelussa. NOM vain haluaa hyötyä näistä äänestäjistä.

NOM on myös valppaasti tuominnut epä-perusarvoja levittävät liiketoimet. Tästä sai katkeraa makua kurkkuunsa kahvilaketju Starbucks, kun NOM:in edustaja Maggie Gallagher julisti Starbucksin boikottiin.

We are urging customers across the globe to 'Dump Starbucks' because it has taken a corporate-wide position that the definition of marriage between one man and one woman should be eliminated and that same-sex marriage should become equally 'normal'. As such, Starbucks has deeply offended at least half its US customers, and the vast majority of its international customers.



Tasa-arvoinen avioliitto loukkaa asiakkaiden periaatteita, uskomuksia ja moraalia. Toistaiseksi 25644 nettiaktivistia on allekirjoittanut boikotin. Varmasti Starbucks on nyt pahassa pulassa, sillä nuo allekirjoittaneet eivät enää anna senttiäkään ylihinnoitetuista kahveista.

Tai sitten Starbucks on entistä onnellisempi, sillä vastalause NOM:in boikotille poiki kahvilaketjulle mahtavan määrän positiivista julkisuutta. Vastalause NOM:in boikotille keräsi kymmenkertaisesti allekirjoituksia. Starbucks ei ole huomannut mitään tappioita NOM:in boikotista. Moderni sukupolvi todistaa jälleen kerran, että NOM:in ajavat asiat ovat hiljalleen jäämässä historian hämärään. Starbucksin julkinen tuki samaa sukupuolta oleville avioliitoille ei olekaan mikään riski firman maineelle. Siksi isommat firmat ovat tulleet kateellisiksi. Apple ja Microsoft vaativat, että NOM alkaisi boikotoimaan myös heitä. Valitettavasti tuo artikkeli on vasta satiiri, mutta tosiasoiden edessä se voisi aivan hyvin olla täyttä totta. Apple, Microsoft ja jopa syntinen Ben & Jerry ovat avoimesti tukeneet samaa sukupuolta olevien avioliittoja. Firmojen työntekijöitä oli mukana myös It Gets Better -videokampanjassa.

USA:n presidenttivaalien kiihtyessä myös avioliittolaista tullaan vääntämään kättä. NOM tulee varmasti jakamaan mielipiteitään uutisissa.

No comments:

Post a Comment