20.7.16

Herbalife ja Helpot rikkaudet

Herbalifen tuotteita myydään verkostomarkkinoinnin kautta. Se ei itsessään tee hommasta huonoa. Huonoksi se muuttuu, jos verkostomarkkinoinnin etuja markkinoidaan väärin verkostomarkkinointiin houkutelluille ihmisille.

Suomessa tätä markkinoidaan näin:

Liiketoimintamahdollisuus
Aloita oma Herbalife-toiminta!
Oletko kyllästynyt tekemään töitä muille? Haluatko olla oma pomosi, ja haluatko joustavuutta työhösi? Kaipaatko lisätuloja nyt heti tai tulevaisuudensuunnitelmiasi varten? Et ole ainoa
Sinulla tosin, toisin kuin monilla muilla, on nyt edessäsi mielenkiintoinen liiketoimintamahdollisuus. Tämä mahdollisuus perustuu valinnanmahdollisuuteen.
Herbalife-liiketoimintamahdollisuuden puitteissa voit itse päättää, paljonko aikaa ja voimiasi haluat käyttää itsenäisen liiketoiminnan hoitamiseen. Voit päättää, milloin ja missä työskentelet ja mitä osa-alueita haluat painottaa liiketoiminnassa. Saadut tulokset riippuvat luonnollisesti liiketoiminnalle suomastasi ajasta ja työmäärästä, mutta päätös on sinun.
 Voit myös tuntea olosi turvalliseksi tietäessäsi, että tukenasi on menestynyt ja luotettava kansainvälinen yritys.


Herbalife tarjoaa mahdollisuuden aloittaa oma liiketoiminta helposti ja ilman erityistä koulutusta tai kokemusta. Itsenäinen Herbalife-jälleenmyyjä kertoo sinulle kaiken, mitä sinun tulee tietää, ja häneltä saat jatkossakin tukea ja neuvoja liiketoimintasi rakentamisessa.
Älä enää aikaile, vaan ota elämäsi hallintaasi ja valitse Herbalife; jaa kanssamme lupaava tulevaisuus

Unelmiesi työ, vapautta, rahaa matkustaa, tukea kansainväliseltä yritykseltä. Mikä voisi mennä pieleen? Aika moni asia, sillä verkostomarkkinointi ei ole se maailman paras tapa saada tuotetta markkinoille. Joku markkinoija pääsee aivan varmasti jollakin tapaa menestymään. Riippuen tietenkin tuotteesta ja palvelusta.

Mutta ongelmat ilmenevät, kun verkostomarkkinointi värvää virheellisillä lupauksilla lisää työntekijöitä. Näin on käynyt toistuvasti Yhdysvalloissa. Siellä Herbalife maksoi äskettäin 200 miljoonan dollarin suuruisen sovittelumaksun ja lupautui muuttaa toimintatapojaan. Myyjiä houkuteltiin liioitelluilla lupauksilla nopeasta rikastumisesta. Värväyksessä näytetään videoita kartanoista, kalliista autoista, luksusveneistä ja ylemmän tason elämästä, jotka vain odottavat Herbalifen myyjiä. Vaikka lopulta valtava enemmistö myyjistä onnistuu päivän päätteeksi saamaan tuottoa vain vähän tai ei ollenkaan.

Toimintamalli toimii kuitenkin jollekin, sillä Herbalifen liikevaihto oli viime vuonna 4,47 miljardia dollaria. Ruohonjuuritason työntekijät eivät saa tästä lompakkoihinsa rahaa, sillä toimintamalli suosii bonuksillaan uusien jäsenien värväämistä, jotta nämä uudet jäsenet ostaisivat tuotteita. Itse tuotteen myymisestä oikean tarpeen perusteella ei jää käteen voittoa.


Kuin sattumalta kotimainen Herbalifen sivusto esittelee liiketoimintamahdollisuuksien menestystarinana miehen, joka pääsee matkustamaan ympäri maailmaa.

"Ansaitsin enemmän kuin olin odottanut!"
"Kahdessa kuukaudessa olin päässyt tavoitteeseeni, ja aloin ymmärtää, miksi isäni oli niin innoissaan Herbalifesta. Päätin ryhtyä jälleenmyyjäksi ja katsoa, ansaitsisinko yhtään enempää kuin aikaisemmissa töissäni. Unelmani oli päästä matkustelemaan, ja siihen piti säästää rahaa. Aluksi en oikein tiennyt, mitä olin tekemässä, mutta muutaman koulutusseminaarin jälkeen käsitykseni yhtiöstä selkiytyi ja aloin ymmärtää, mitä jälleenmyyjänä menestymiseen tarvitaan. Kuukausien kuluessa asiakaskuntani kasvoi, ja pian ansioni ylittivät villeimmätkin unelmani!"

Ja

"Toteutin unelmiani!"
"Herbalife-liiketoiminta on lähentänyt minua ja isääni valtavasti. Hän on arvostetun Presidents Teamin jäsen, ja hän on opettanut minulle paljon liiketoiminnasta! Olen nyt ollut jälleenmyyjänä nelisen vuotta, ja unelmani matkustamisesta on toteutunut. Olen käynyt Bahamasaarilla, Miamissa, Amsterdamissa, Kölnissä, Pariisissa ja Nizzassa, ja vielä on paljon mielenkiintoisia paikkoja käymättä!"


Olen kiinnostunut kuulemaan kommenteissa taikka sähköpostilla, jos sinä olet onnistunut näkemään miten Herbalifen värväys toimii tällä hetkellä Suomessa.

1 comment:

Seppo Raittila said...

Tästä aiheesta voisin joskus kertoa, koska tietoa minulle on kertynyt paljon.
Ensisijaisesti "Suomen parhaaksi Herbalife-asiantuntijaksi" (sitaateitta) oma-aloitteisesti itseään kutsuvalta, erittäin aggressiivisesti ja paljon markkinoivalta mieheltä.

Huijauspiirteitähän Herbalifeen paljon liittyy, vaikka hän ei sentään bloggaamasi piirteen härskiyden tasolle mennyt.
Se oli muuten vakuuttavasti selviävä kuvio jo googlailun perusteella ajat sitten.