22.1.07

Reiki, omat kokemukseni

Muistelin viikonlopun aikana erästä kohtausta muuten niin harmaasta elämästäni. Eräänä päivänä työpaikalleni saapui mies. Hän esitteli kohteliaasti itsensä. Tarjolla olisi reikikursseja, eli minulla olisi mahdollisuus oppia tämä jalo taito erittäin edulliseen hintaan. Koko kurssi taisi olla vain parisen sataa euroa. Voisin parantaa omani ja ystävieni elämänlaatua tarjoamalla loputonta energiaa ja piristystä käsieni kautta. Mies tarjosi esittelyn reikistä liikkeen takahuoneessa. Istahdin tuolille ja hän laittoi kätensä olkapäilleni. Hän puhui mukavia ja selitti mitä reiki on. Kädet tuntuivat lämpimiltä. En tosin huomannut mitään parannusta tilassani. Ehkä se johtui "negatiivisesta värähtelystä."
Hän neuvoi juomaan lyhyen "hoidon" jälkeen vähintään lasillisen vettä. Ja kertoi, että kehossani olevat extra energiat kiihdyttävät aineenvaihduntaani ja samalla puhdistavat kehoani, joten minulle voi tulla tarve virtsata. Hän sanoi asian aivan kuin sen olisi pitänyt osoittaa minulle, että reiki todellakin toimii.

Sitten hän tarjosi samaa reikiä myös isälleni. Siinä vaiheessa jouduin pidättelemään itseäni, ei virtsaamisen takia, vaan etten alkaisi esittämään kysymyksiä siitä mistä se energia tulee, voiko sitä mitata, onko hoidoista tehty kliinisiä kokeita, jne. Täytyy tunnustaa, että olin lukenut asiasta Minä Olen-lehdestä (kyllä, minä luen niitä lehtiä!). Olin liikkeen puolella kun mies esitti samat asiat isälleni. Sitten hän jätti keltaisen lapun johon oli laitettu yhteystiedot ja kurssien hinnat. Pyysi laittamaan sen johonkin näkyvään paikkaan. Isäni kiitti kohteliaasti ja otti lapun vastaan. Pelkäsin sanoa mitään asiasta isälleni miehen lähdön jälkeen. Ei kai vaan hän ollut nyt hurahtanyt reikiin?

Isäni rypisti lapun ja heitti sen roskiin. Operaatiota säesti täysin painokelvoton kommentti reikistä.

Minun ei siis tarvinnut selittää, että mahdolliset aineenvaihdunnan kiihtymiset ja sitä seuraava virtsaamisen tarve johtui siitä vedestä jota neuvottiin juomaan, eikä mistään käsistä kumpuavista energioista.

No comments: