24.6.10

Shoo!TAG, eli miten ihmisiä huijataan

Ensin Shoo!TAG vilahtaa Aamulehden sivuilla. Tänään näin humpuukituotteen mainoksen Iltasanomien sivuilla. Kerrassaan karmeaa. Jostain käsittämättömästä syystä tuotteen myyntiä ei ole vielä kielletty.

Kerrataan vielä nopeasti miten Shoo!TAGin myyjät väittävät magneettinauhan toimivan:

On vahvistettu että frekvenssit (eli taajuudet) saattavat olla haitallisia. Esimerkiksi kännykän taajuusalue on erittäin suuri, noin 824-894 MHZ. Shoo!TAG™ -kortin toiminta perustuu luonnolliseen elektromagnetismiin. Shoo!TAG -hyönteissuojakorttien taajuusalue on sama kuin Schumann Wave, eli sen taajuus on hyvin matala ja se on hyödyllinen kaikille elolliselle. Sillä ei ole siis mitään negatiivisia vaikutuksia ihmisiin, eläimiin eikä maapalloon.


Mitä ihmettä valmistaja tarkoittaa frekvensseillä? Minkä frekvensseistä on kyse ja miten ne voidaan yhdistää hyönteisiin vaikuttavalla tavalla? Miten sähkömagneettinen kenttä muuttui täysin turvalliseksi, kun kaikkialla muualla kauhistellaan niiden vaaroja (kännykät, radiomastot, voimalinjat)? Jos Shoo!TAGin magneettinauha riittää "ohjelmoimaan" eläinten luonnollisen magneettikentän, niin mikseivät kaikkialla (kännykät, tietokoneet, jne) riehuvat magneettikentät kumoa "ohjelmointia?" Onneksi Shoo!TAG varoittaa kaikista niistä asioista jotka heikentävät tuotteen tehoa: rokottaminen, saunominen, steroidit tai leikkaus heikentävät kehon luontaista energiakenttää.
Hyönteissuojakortin magneettinauha on koodattu informaation lisäksi myös taajuuspeitolla. Kun tämä kortti kiinnitetään johonkin sähköiseen olentoon (esimerkiksi ihmiseen tai lemmikkiin), se auttaa kehoa muuntamaan luonnollista sähkökenttää yhdistämällä siihen tiettyjä frekvenssejä, joihin tietyt hyönteiset reagoivat. Näin ollen käyttäjän oma sähkökenttä toimii hyönteisten karkottimena. Nämä frekvenssit hidastavat ja hämmentävät hyönteisiä.

Hidastavat ja hämmentävät. Ei siis väitteitä siitä, että tuote vähentäisi hyönteisiä lemmikeissä.
Veikkaan ettei näille lievennetyille väittämille löydy vahvistavia tutkimustuloksia. Sivuilla annetaan viite kenttätestaukseen.

Jokainen jälleenmyyjä sekä vähittäiskauppa Amerikassa on testannut tuotteen toimivuuden ennenkuin he ovat ottaneet tuotteen myyntiin.


Ai kuten PowerBalancea testataan kaupoissa? Ei oikein vakuuta.

Tämän lisäksi useat itsenäiset tahot ovat testanneet tuotetta, kuten esimerkiksi The Holland Veternary Association (kenttätestaus tuotteen myyntiluvan saamista varten) sekä The International Medical University of Natural Education (kenttätestaus, tulokset osoittivat tuotteen toimivan 75% eläimillä)


Hollannin testauksesta en heti löydä tietoa. International Medical University of Natural Education on niitä paikkoja joissa yhdistetään kvanttiteoriaa ihmisten kokonaisvaltaiseen parantamiseen. Laitos ottaa Hulda Clarken keksimän Zapperoinnin vakavasti. Zapperointi. Helvetti. Olin jo unohtanut zapperoinnin.

Japani on lisäksi tällä hetkellä testaamassa tuotetta. Näiden lisäksi olemme saaneet paljon positiivista palautetta suoraan kuluttajilta, näitä voi lukea esimerkiksi osoitteesta:


Anekdootit eivät kiinnosta. Ihmiset ovat maailman parhaita olentoja itsensä huijaamisessa. Kun itselle tärkeät asiat ovat testattavana, niin tunteet ja ennakkoluulot sumentavat mielen tutkituille tuloksille.

Ja Shoo!TAG tutkimusta on tekeillä. Tulokset julkaistaan sitten joskus. Hienoa.

Shoo!TAG on Energetic Solutions nimisen firman tuote. En ollut kvarkin vertaa yllättynyt kun luin että Energetic Solutions valmisti ennen Shoo!TAGia homeopaattisia voiteita stressin hoitoon. Tämä antaa viitteitä siitä miten tieteellisellä pohjalla tuotteen kehitys ja testaus on ollut. Suomeen rantautunut Shoo!TAG toimii eri periaatteella kuin Yhdysvalloissa myyntiin tullut Shoo!TAG. Viime vuonna pari epäilijää huomasi, että Energetic Solutions on soveltanut kvanttiteoriaa melko vapaamielisesti. Ennen magneettikenttiä Shoo!TAGin toimintaperiaate lepäsi kvanttifysiikan päällä. Shoo!TAGin Melissa Rogers ilmestyi puolustamaan tuotetta Tetherd Cow Ahead-blogiin. Lukemisen arvoista tykitystä. Sittemmin Shoo!TAGin sivuilta katosi lähdeviitteet kvanttimaailman juttuihin.

Jotkut ovat testanneet Shoo!TAGia ja laittaneet tuloksia Youtubeen.



Mut hei! Eihän Shoo!TAG edes väitä toimivansa täydellisesti.

On tärkeää muistaa, että Shoo!TAG™ kortin toiminta perustuu täysin luonnolliseen mekanismiin. Luonnollisen suojan syntymiseen menee enemmän aikaa kuin esimerkiksi myrkyllisissä hyönteissuojissa. Koska Shoo!TAG™ on täysin luonnollinen tuote, ei siltä voi odottaa 100 % toimivuutta ainakaan alueilla, missä on paljon hyönteisiä. Tällaisessa tapauksessa tarvitaan myös lisäsuojaa hyönteisten karkoittamiseksi.


Shoo!TAG ei toimi. Se ei voi toimia. On toki nerokasta sanoa, että magneettikortti menettää tehonsa neljän kuukauden sisällä. Näin tuotteeseen uskovat ihmiset saadaan ostamaan sitä lisää ja lisää, kuulenko kassakoneen kilinää?

Loppuun kaikkein epämieluisin asia. Samainen Melissa Rogers on kommentoinut ahkerasti Shoo!TAGiin liittyviä nettikirjoituksia. Melissa ilmestyi The Dish by Darcie-blogiin. Huom! Jos haluat viettää miellyttävän päivän, niin älä lue tämän pidemmälle.

Dear Darcie, We have sent our People -Mosquito tags to Africa and Haiti. We have Africa interested in purchasing our tags. If you have not tried them, you cannot say they do not work. They have worked in the jungles of Belize, from the outback to the gold coast in Australia, all the way through to Cape Town South Africa. Do yourself and your family a favor and try them yourself. Melissa

Melissa ilmoitti Shoo!TAGin lähettäneen näitä magneettinauhalätkiä Afrikkaan ja Haitiin. Niitä lätkiä jotka on tarkoitettu ihmisille suojaamaan heitä hyttysiltä. Malariaa?

F-F-F-FUUUUUUUUUUUUUUUU-

Taitaa olla kirjeen kirjoittamisen paikka.

25 comments:

Maria said...

Kiitos tästä. O_O

Anonymous said...

Kai olet jo pistänyt tästä valituksen eteenpäin kuluttajavirastolle?

Itse lähetin sekä powerbalancesta että tästä tuotteesta valituksen:

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ilmoitus

Jos useampikin pistää ilmoituksen, luulisi rattaiden pyörähtävän

Anonymous said...

Uskomaton yhteensattuma! Olen parhaillaan kyläilemässä vaimoni (ilmeisen tyhmien) sukulaisten luona. Täällä kaikilla koirilla on kaulassaan juuri tuollainen lätkä. Yritin eilen lähettää sinulle aiheesta viestiä, mutta gsm-kentät täällä ovat häilyväisiä. Äsken onnistuin lataamaan blogisi nähdäkseni myöhästyneeni.

Päätin suhtautua tuotteeseen vapaaehtoisena tyhmyysverona. Tämäkin suunnitelma kariutui luettuani Haitista ja Afrikasta. Perkele.

-Angelos-

Paholaisen Asianajaja said...

Shoo!TAGin ostaneet ihmiset eivät ole tyhmiä, vaan luottavaisia. Tieteellisten sanojen viljely ja muuten luotettavien kauppaketjujen valikoimaan pääsy on tarpeeksi turvallista monelle kaduntallaajalle. Jos ei kuitenkaan alkeellisen skeptikkovalituksen jälkeen vielä harkitse uudelleen kantaansa Shoo!TAGiin, niin ihmistä kuvaileva adjektiivi voi muuttua luottavaisesta joksikin muuksi.

Anonymous said...

Tätä tuotettahan mainostettiin yhdessä välissä peräti Ylen uutisten sivuilla paikallisuutisissa. Onneksi uutisen kommentointi oli sallittu ja 90% kommentoijista tyrmäsi tuotteen, mutta varmaan muutama taho otti senkin uutisen todesta.


FF

RH said...

Juu... luin kaupassa moisen tuotteen selostetta ja jäin miettimään, että kun se on niin mahdottoman luonnonmukainen eikä siitä ole millekään elolliselle haittaa, niin kuinka se sitten niitä hyttysiä haittaa? Onko hyönteiset elottomia?

Matti Mertojoki said...

Meikäläisen kotipihassa on suoranainen hyttysongelma. Meinasin piruuttani testata tämän läppyrän toimimattomuuden tilaamalla kortin ja pistämällä tulokset youtubeen tms. Valitettavasti vaan tuo pulju on disclaimereilla poistanut kaiken vastuun tuotteestaan niin, ettei siitä olisi mitään hyötyä.

Tämä laite ei toimisi luonani, koska meikäläisen luona on liikaa hyttysiä.

Perkele.

Jos täällä olis vähän hyttysiä, niin eipä tuon kaltaista vehjettä tarvitsisikaan.

Rami said...

Matti, luulen että nuo disclaimerit eivät päde Suomen kuluttajasuojalakia vastaan.

Niin ja oli kiva pirruuttaan ostaa noita jokunen ja vertailla mitä sinne nauhalle on kirjoitettu, mahtaa olla tosi kovaa shittii, kun tehoo noinkin hyvin :)

Rami said...

Käykääs ihmiset vielä lukemassa nuo ukk:t. "Jos käyttäjä on hiljattain ollut esimerkiksi leikkauksessa, saanut rokotuksen, ollut lääkityksellä tai käyttänyt vahvasti myrkyllisiä tuotteita"

Hitto, mitä noi vahvasti myrkylliset tuotteet on? (paitsi tupakka ja viina:)

Anonymous said...

Oih ja voih, tän olis toivonut olleen viime kesän lumia, mutta ei. Ilmeisesti tää värähtelyjuttu on sellanen, että sillä saa jenkeissä markkinoida. Hologrammiin koodattuun värähtelyynhän se PowerBalancekin perustuu. Olikos se Iltalehdenkin testaaman bensiininkulutuksen pienentäjä johonkin biologiseen värähtelykenttään perustuva?

Paholaisen Asianajaja said...

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ilmoitus/

Tuonne vaan kirjoittelemaan, jos löytyy ylimääräistä aikaa.

tyy said...

Erämessuilla oli retkeilyporukka ihmetellyt tuota vekotinta, kaipa joku on ostanutkin.

Normihmisellä ei oikein ole mitään aseita huomata tallaisia huijauksia, siksi ne toimivat.

tyy said...
This comment has been removed by the author.
Jim van Beam said...

Kirjoitin myös jokin kuukausi sitten kuluttajavirastolle varsin asialliseen sävyyn tästä Prismoissakin myytävästä Powerbalancesta.

Olisikohan niin, että nyt kun yhden kusetuksen (Powerbalance) on havaittu menneen näkyvästä mainoskampanjasta huolimatta heittämällä läpi, niin nyt näitä alkaa ilmestyä kuin sieniä sateella? Ja poppamiehet hierovat karvaisia käsiään.

p.s. hieno blogi!

tyy said...

Voi hemmetti. Menin tänään apteekkiin ostamaan koiran matolääkettä. Samassa hyllykössä, näyttävimmällä paikkalla on ...

Shoo!TAG !!!

Kyseessä on Tikkurilan Uusi Apteekki. Vaihdanko nyt takaisin siihen vanhaan. Kunhan pulssi on ensin tasaantunut.

Paholaisen Asianajaja said...

Jumal'auta! Apteekkeihin ei voi enää luottaa. Miten tästä asiasta saa suuremman kohun. Dorka nettiadressi pystyyn?

Maria said...

Apteekkeihin ei ole voinut luottaa enää hetkeen, johan siellä on jo pitkään myyty kaikenlaisia epämääräisiä luontiastuotejuttuja ja huuhaa-laihdutustuotteita. Kosmetiikkajätitkin ovat suurimpiin rantautuneet. >_<

Sähis said...

Linkistä oiva lisä Suomen apteekkeihin.

http://failblog.files.wordpress.com/2010/06/6b653293-d634-4095-850b-2a1e546dc54e.jpg

Epa said...

Myös Yliopiston verkkoapteekista löytyy: http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/SHOOTAG-HYOeNTEISSUOJA-IHMISILLE-1-KPL

Itse olin lukenut tuotteesta Mustin ja Mirrin mainoksesta ja tyylikkäästi menin lankaan. Ajattelin nimittäin, että kyseessä on hajuun perustuva karkotin. Onneksi en ollut tuotetta kuitenkaan ostamassa, mutta kyseisessä liikkeessä käydessäni huomasin esitteitä hyllyssä. Uskallan tunnustaan, että luin aika pitkälle, kunnes alkoi hieman kulmakarvat kohoilla. Luulenpa, että tähän vipuun menee moni - etenkin, kun apteekeissakin tuotetta myydään uutena teknologiana.

Anonymous said...

HARHAANJOHTAVA MAINONTA



Ilmoititte Kuluttajavirastolle siitä, että Musti ja Mirri Oy:n mainoksessa oli harhaanjohtava markkinointiväite tai se muuten antaa harhaanjohtavan vaikutelman. Kiitos ilmoituksestanne. Kuluttajien ilmoitukset ovat tärkeitä kuluttaja-asiamiehen valvontatyössä.



Olemme lähettäneet asiasta kirjeen yritykselle. Muistutimme yritystä siitä, että markkinoinnissa ei saa kuluttajansuojalain mukaan antaa totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja. Huomautimme myös, että yrityksen on markkinointia suunniteltaessa syytä miettiä mm. seuraavia asioita:



__Onko markkinointiin liitetty väite, joka ei ole totta?

__Pitääkö markkinointiväite kokonaisuudessaan paikkansa?

__Voiko väitteen tueksi esittää faktaa tai tutkimusta?

__Miten houkutin on syytä esittää, ettei väärinymmärryksiä tapahdu?

__Mikä on markkinointikehumisen ja faktan ero?



Lisäksi kehotimme yritystä tutustumaan Kuluttajaviraston verkkosivuilla olevaan lainsäädäntöön ja muuhun aineistoon.



Voitte tutustua yritykselle lähetettyyn informaatioon Kuluttajaviraston verkkosivuilla

www.kuluttajavirasto.fi/yritykselle/markkinointi/tosiasiavaittamat



www.kuluttajavirasto.fi/yritykselle/markkinointi/vertailut .

Anonymous said...

Kyllä se toimii, sitä pitää vaan käyttää oikein.

Paholaisen Asianajaja said...

Kerro lisää, Anonyymi.

Mikä on oikea tapa käyttää Shoo!TAGia?

Anonymous said...

Surkea huijaus ja loukkaus oikeiden konnien ammattikunnalle.

Anonymous said...

Rahathan saa takaisin, jos shoo!tag ei toimi.;) Eli saa testata vapaasti....

Anonymous said...

Kyllä minä ainakin osaan helpostikin käyttää lituskaista esinettä hyttysiä vastaan. Samoin sähkökenttiä.

Perinteisen kärpäslätkän muotoilu sopinee tarkoitukseen huomattavasti paremmin kuin tuon uuden tuotteen, ja en epäile hetkeäkään, etteikö sähköinen kärpäslätkä pesisi molempia mennen tullen niin kauan kuin pattereissa riittää varausta. <3