14.9.20

Syyskuun 11 salaliittoteoriat ja Pentagonin moottorit

Syyskuun 11. päivä tuli ja meni. Perinteisesti se tarkoittaa salaliittoteorioita fanittaville juhlapäivää. Saamme valtavasti materiaalia somekansan kommenteista. Tosin tänä vuonna huomiota taisi viedä pois 5G, koronapandemia ja moni muu ajankohtaisempi nettipanikointi. Pikaisella selaamisella suomalaisten parissa asustaa vielä sitkeästi syyskuun 11. salaliittoteorioihin uskovia. He ovat niitä ihmisiä, jotka ovat aina valmiita toistamaan julkisesti ja omalla nimellään väitteitä, joita sattuivat kuulemaan jossain Youtube-videossa. Vaikka alle viiden minuutin pituisella tarkistamisella olisi selvinnyt, että video sisälsi paskapuhetta sen puhtaimmassa muodossa. Käyn tänä vuonna läpi pari tällaista ikuisesti nettiin kiertämään jäänyttä juttua. Näitä väitteitä esitettiin useamman suomalaisen voimin.

"Pentagonista ei löydetty lentokoneen osia!"

 Yksi helpoiten kumottavia, mutta samalla aina automaattisesti kumouksesta puolustusmekanismin laukaisevia väitteitä. 

 


 

Kun osoittaa ne useat kuvat löydetyistä lentokoneen osista, niin väite muuttuu välittömästi erilaiseksi. Ehkä sieltä on kuvia lentokoneesta, mutta ne on tuotu paikalle räjähdyksen jälkeen. Tai ehkä emme edes tiedä ovatko ne valokuvat otettu Pentagonissa. Tässä kohtaa kannattaa joko luovuttaa ja lähteä tekemään jotain hyödyllisempää elämällään. Tai jatkaa kuten minä, ja tiedustella miksi Mickey Bell, Sean Boger, Omar Campo, Michael DiPaula, Frank Probst, ja Jack Singleton näkivät ja tunnistivat American Airlines lento 77 lentokoneen syöksymässä Pentagoniin. 

 Jolloin puolustusmekanismi menee jälleen ylikierroksille. Tietenkin kaikki lentokoneen nähneet silminnäkijät olivat mukana salaliitossa. Sama henkilö voi saman illan aikana muuttaa alkuperäisen väitteen olemattomista lentokoneen osista näin rajusti. Väittämällä, ettei mitään osia löydetty, on tuo henkilö vain viaton ulkopuolinen tarkastelija. Väittämällä, että koko homma oli lavastettu alusta loppuun, on tuo henkilö heti samassa kastissa Kuulentojen lavastuksesta laulavien kanssa.

Mutta minkälaisia osia sieltä Pentagonista sitten löytyi? Jotkut ihmettelevät miksei seinän eteen jäänyt siipiä. He näyttävät olettavan, etteivät siivet menisi kontaktista päreiksi. Vaikka matkustajakoneiden siivet menivät päreiksi mm. Germanwings lento 9525 vuoreen törmäyksessä vuonna 2015 ja United lento 93n syöksyessä peltoon Shanksvillessä vuonna 2001. Kummassakaan tapauksessa törmäyksen jälkeen ei löytynyt siiveksi tunnistettavia osia. Millä perusteella siipien pitäisi jäädä tunnistettavaan muotoon seinään törmäämisen jälkeen? En ole vieläkään saanut heiltä selitystä siitä.

 Aikaisemmin olen kirjoitellut niistä lentokoneen jättämistä jäljistä Pentagonin seinässä. Tänään käymme läpi sieltä löydettyjen moottorien osia. Usein joku väittää, että nämä osat eivät voi kuulua kyseisen matkustajalentokoneen moottoreihin. Vaihtoehdoiksi tarjotaan jotain risteilyohjusta tai pienempää lentokonetta.

Jeff Scott ja Joe Yoon kirjoittivat näistä teknisen tarkasti Aerospaceweb.org sivulla. Komponenttien yksityiskohdat täsmäävät juuri oikealla tavalla kyseisen lentokoneen moottoreihin. American Airlines lento 77 oli Boeing 757-223 mallin lentokone. Moottoreina käytettiin Rolls-Roycen valmistamaa RB211-535E4B suihkumoottoria. Scott ja Yoon vertailevat moottorin osien kokoa salaliittoteorioissa esitettyjen moottoreiden osiin. Vain Rolls-Roycen moottori sopii valokuvissa näkyviin osiin. Tietoa haetaan moottoreiden huolto-oppaista asti. Siinä samalla lukija altistuu suihkumoottorin toimintaperiaatteiden selittelyyn. Kukapa ei haluaisi oppia kompressorista jälkipolttimeen asti.

Mutta mitä hyötyä tällaisesta osien jäljittämisestä on? Näihin tietoihin kun vastataan tyypillisesti: "Ne osat kannettiin sinne räjähdyksen jälkeen, tjsp." Jolloin pelkästään Pentagonin lavastusoperaatioon olisi täytynyt osallistua satoja ihmisiä.

Ehkä tiedon jakamisesta ei olekaan hyötyä salaliittoteoriaan uskovan kannalta. Yleisössä voi ehkä olla joitain lukijoita, jotka ovat oikeasti halukkaita selvittämään mitä on tapahunut ja mitä Pentagonista löydettiin.

2 comments:

AnoMatti said...

Tuossa Pentogonin haamukone salaliittoteoriassa minulla on vain yksi kysymys: miksi ampua risteilyohjus tms Pentagoniin ja väittää sitä liikennelentokoneeksi, ottaen huomioon kaikki ne paljastumisen riskit jota tuollaiseen operaatioon kuuluisi, kun olisi helpompaa vain kauko-ohjata liikennelentokone Pentagoniin?

Olenkin aina sanonut että jos 9/11 olisi mennyt kuten salaliittoteoreetikot väittävät, olisi salaliiton suunnittelijoiden pitänyt olla sekä äärettömän epäpäteviä että äärettämän onnekkaita.

Tuomoh said...

Jos haluaa ampua risteilyohjuksen Pentagoniin niin miksi naamioida se lentokoneeksi jos voi vaan sanoa että "Irak/AlQaida ampui meitä ohjuksella".