27.9.10

Pannukakku VS Kirkko




Minä olen jumalasi, älä syö muita herkkuja

International House of Pancakes-yhtiö on haastanut Missourilaisen International House of Prayer-kirkon oikeuteen. Syynä lyhenteiden samankaltaisuus. IHOP-kirkko on hyödyntänyt pannukakkuruokalaketju IHOP:in mainetta. Pannukakkulakimiehillä on todisteina läjäpäin dokumentteja, joissa IHOP-kirkko on viitannut itseensä IHOP-lyhenteellä. Lyhenne on tavaramerkki, joten edes Jeesuksen voima ei riitä taistelussa pannukakun mahtia vastaan.

1 comment:

Tuomo "Squirrel" Hämäläinen said...

Tämä itse asiassa on jännä ja ainakin minulle avartava juttu.

Olen nimittäin yleensä ajatellut että nykymaailmassa uskonnoilla olisi erityinen tabuasema. Ei saa pilkata Jeesusta. Vaikka häntä ei olisikaan. Tai edes kritisoida, koska uskovalle tulee niiq paha mieli. Vaikka kritiikki olisi osuvaakin, tai varsinkin silloin.

On kuitenkin vielä suurempi statusasema. Trademark on tabutusta. Mainosmieskään ei saa pilkata kilpailijan tuotetta. Sillä muuten Herramme sinun tekijänoikeutesi tulee ja rankaisee.

Rankaisee miten?

Ilmeisesti pidättää kaikki oikeudet. Ainakin minä olen törmännyt usein lauseeseen "kaikki oikeudet pidätetään". Jossain lienee jänskä poliisiputka.