Akateeminen vapaus tyrkyllä Etelä-Carolinassa
Discovery Instituten luoma akateeminen vapaus on nyt tyrkyllä myös Etelä-Carolinassa. On varmasti vain hauska yhteensattuma, että lakiesityksen toi pöydälle aikaisemmin älykästä suunnittelua kouluihin vaatinut senaattori Michael Fair. Kuten aikaisemmissa akateemista vapautta ylistävissä lakiehdotuksissa, niin myös tässäkin halutaan vain tarjota objektiivista ja tasapuolista informaatiota oppilaille:TO ALLOW TEACHERS TO HELP STUDENTS UNDERSTAND, ANALYZE, CRITIQUE, AND REVIEW THE SCIENTIFIC STRENGTHS AND WEAKNESSES OF THEORIES OF BIOLOGICAL AND CHEMICAL EVOLUTION IN AN OBJECTIVE MANNER
Vain evoluutioteoria ja kemiallinen evoluutio ovat tällaisen käsittelyn tarpeessa. Lakiehdotus sisältää paljon kohtia joita kukaan ei voisikaan kritisoida: An important purpose of science education is to inform students about scientific evidence and to help students develop critical thinking skills they need in order to become intelligent, productive, and scientifically informed citizens.
Ja It is important to create an environment within public elementary and secondary schools that encourages students to explore scientific questions, learn about scientific evidence, develop critical thinking skills, and respond appropriately and respectfully to differences of opinion about controversial issues.
Kukapa ei haluaisi, että oppilaat oppivat tieteellisiä asioita ja kehittävät kriittistä ajatteluaan, sekä osaavat käsitellä eriäviä mielipiteitä kunnioittaen. Lakiehdotuksessa on kuitenkin mukana jotain mitä darwinfasistit protestoivat:
Public school educators must be supported in finding effective ways to present controversial science curriculum and must be permitted to help students understand, analyze, critique, and review the scientific strengths and weaknesses of theories of biological and chemical evolution in an objective manner.
Kuka on tähän asti estänyt tieteellisten asioden esittämisen bilsantunnilla? Hetkinen! Eihän opettaja vaan olisi tuomassa oppitunnille kreationistien materiaalia?
No comments:
Post a Comment