Discovery Instituten uusin esite
Discovery Institute on julkaissut esitteen (pdf), jossa on heidän vastine NOVA:n ja PBS:s Dover-oikeudenkäyntidokumenttiin. Se tarjoaa Totuuden siitä mitä Kitzmiller vs Dover-oikeudenkäynnissä oikeasti tapahtui, eli se versio jota valtamedia, akateeminen maailma, ja kaikki muut paitsi DI, eivät tunnusta. Sen lisäksi esite vastaa yleisiin kysymyksiin Evo vs. ID kinastelusta. Kysymykset & Vastaukset tarjoavat purtavaa tulevia bloggauksia ajatellen.
Esitteestä on kuitenkin ihan oikeaa hyötyä. Kun seuraavan kerran näet jonkun vaativan Älykästä suunnitelmaa kouluihin, niin muistuta heitä tästä:
"For the record, we do not propose that intelligent design should
be mandated in public schools, which is why we strongly
opposed the school district policy at issue in the Kitzmiller v.
Dover case. However, if you voluntarily choose to raise the issue
of intelligent design in your classroom, it is vitally important
that any information you present accurately convey the views
of the scientists and scholars who support intelligent design,
not a caricature of their views. Otherwise you will be engaging
in indoctrination, not education."
Discovery Institute - IDeismin hermokeskus - ei halua Älykästä suunnitelmaa kouluihin. Useat innokkaat uskovaiset eivät ole vielä oppineet tätä, mutta varmasti viesti uppoaa seuraavien vuosien aikana.
2 comments:
DI:n nokkamiehet julkistivat joskus ennen Doveria juridisen ohjekirjasen pulmista, joita saattaa seurata ID:n ujuttamisesta julkisisten koulujen biologiantunnille. Vanha tuttu David Heddle onkin virnistellyt tälle kaksinaismoralismille: "*We* don’t think ID belongs in the science classroom, but just in case *you* do, here is a guidebook. Did I mention, that we don't think it belongs in the classroom?"
Niin, ja kyseisen ohjekirjasen johtopäätös on hykerryttävä:
"...teachers should be reassured that they have the right to expose their students to the problems as well as the appeal of Darwinian theory. Moreover, as the previous discussion demonstrates, school boards have the authority to permit, and even encourage, teaching about design theory as an alternative to Darwinian evolution-and this includes the use of textbooks such as Of Pandas and People that present evidence for the theory of intelligent design."
Ei, nämä kaverit eivät suurin surminkaan yllyttäneet Doverin koululautakuntaa promovoimaan ID:tä biologiantunnilla. Ikävää, ettei viesti vain mene kovakalloisimmille perille.
Post a Comment