Ex-meedio kurittaa meedioita
ABC News vaivautui ottamaan selvää miten puhelinlinjojen meediot toimivat. Suurimpana uhkana neuvoihin riippuvaiseksi tulleet ihmiset, joiden elämä on käytännössä meedion johdateltavissa. Onneksi toimittajat muistavat mainita ettei meedioiden pätevyyttä mitata millään tavalla. Se ei haittaa kahden miljardin dollarin vuotuista bisnestä.
Mark Edward oli yhdeksän vuotta maksullinen meedio. Lopulta annos selkärankaa teki työnteon mahdottomaksi. Hän lopetti hommat ja kirjoitti kirjan kokemuksistaan puhelimen äärellä. Psychic Blues sisältää kaikki Edwardin käyttämät meediotemput. Asiakkaat muuttuvat kanta-asiakkaiksi meedioiden yställisen kommunikaation takia, ei niinkään meedioiden neuvojen takia. Puhelimella saadaan yhteys toiseen ihmiseen, ei kuolleisiin, mutta sekin riittää. Taitavat meediot ovat sellaisia jotka osaavat tehdä yhteyden soittavaan asiakkaaseen heti ensimmäisen minuutin aikana. Puheluiden pituutta täytyy venyttää mahdollisimman paljon, jotta usean dollarin minuuttitaksa tuo parhaat tuotot. Siksi asiakkaalle aletaan puhumaan itse asiakkaasta, sillä mikäs kiinnostaisi ihmistä enemmän kuin hän itse.
Meedioiden onneksi heidän työ on määritelty vain viihdetarkoituksiin (pientä printtiä ei tai tarvitse näkyä missään), joten asiakkaat eivät saa helposti rahojaan takaisin.
No comments:
Post a Comment