PowerBalance saa lisää kilpailua
Turun Sanomissa ihmeteltiin Power Balancen menestystä Suomessa: Ihmeranneke tekee kauppansa ilman tieteellistä näyttöä.
Energiavirtauksia taltioituina hologrammitarraan, jonka läheisyys parantaa ihmisen suorituskykyä. Kuka voisi epäillä? Ei kovin moni.Power Balance -tasapainorannekkeista on tullut vuodessa urheilupiirien myydyimpiä talismaaneja. Suomessa noin 250 paikassa myytävät värähtelevät hologrammit heiluvat esimerkiksi jääkiekkoilijoiden, golffareiden ja lumilautailijoiden käsissä ja kauloissa.
Myyjät eivät oikein tiedä mistä tuotteessa on kyse. Tieteellinen näyttö tuotteen toimimiselle puuttuu. Tieteellinen selitys sen toimintamekanismista puuttuu. Onneksi sillä ei ole mitään väliä, sillä tuotteilla ei tarvitse olla sellaista. Niistä voidaan kuitenkin veloittaa valuuttaa. Kunhan mainoslauseissa ei ylistetä tuotetta lääkkeeksi. Jos valmistaja välttää terveysvaikutteisia väittämiä, niin edessä on vapaa pelikenttä.
Tämän takia X-Balancen kaltainen tuote kelpaa asiakkaille 29 euron hinnalla (Kuukauden tuote R-kiskoilla!). Tai uusimpana uutuutena pahaa aavistamattomien asiakkaiden lompakolle pääsee EFX-humpuukiranneke.Teknologia perustuu hologrammin sisään ohjelmoituihin äänitaajuuksiin, jotka ovat yhteensopivia solutasolla kehomme bioelektristen kenttien kanssa. Samalla tavalla kuin akupunktio ja akupainanta, EFX-tuote voidaan sijoittaa strategisesti vaikuttamaan tiettyihin energiakeskuksiin edistämään ja tehostamaan päähermokanavien energiavirtaa.
Onpa valmistaja keksinyt aivan uuden termin fysiikkaan, eli bioelektronisen äänitaajuuden. Sanaa käytetään vain heidän esitteissä, joten luonnontieteilijöillä on vielä paljon opittavaa EFX:n valmistajilta. Lumevaikutus maksaa vain 41,90 euroa. X-Balance on halvempi, joten suosittelen sitä jos haluat parantaa tasapainoasi muulla kuin lisäämällä harjoittelua. Senkin laiskimus.
Toisaalta, mitä enemmän maksat hologrammirannekkeesta sitä vahvempi lumevaikutus.
Kiitos vinkeistä Tomille ja T. Myllykoskelle.
3 comments:
Tuli vastaan paikallisella R-kioskilla ja myyjän kanssa tuli sille naureskeltua.
Laitoin kuitenkin palautetta Rautakirjalle, että saavat pitää jatkossa tuotteensa - sillä nyt on hyvä aika boikotoida kauapn tekemistä Rautakirjan kanssa.
Kauppiaat jotka ottavat tuollaisia tuotteita myyntiin osallistuvat kyllä rumalla tavalla asiakkaiden pettämiseen.
Tulipahan tästä kilpailustra mieleen, eetä eivätkös jotkut askartelukaupat tai vastaavat myy jotain hologrammitarroja? Jos sellaisen liimaa vaikkapa otsaan, niin auttaiskohan se pysymään mutkassa paremmin pystyssä?
Ja mitä ihmettä! Ainakin meiläläisen lompakosta löytyy tasapainottava vekotin eli luottokortti. Visa- ja Mastercard-korteissa on turvaelementtinä hologrammi. Jos otan lompakon pois povitaskusta, niin kylläpä alkaa heikottaa.
Vakavasti sanottuna suurin huolenaihe varmaankin kohdistuu siihen, miten ihmeessä R-kiroskin tai S-ryhmän kaltaiset isot ketjut ottavat huuhaata myyntiin näköjään ilman mitään itsekritiikkiä.
Humpuukin puffimarkkinointi on levinnyt jo iltapäivälehdistöön:
http://www.iltalehti.fi/terveys/2010081612184577_tr.shtml
Post a Comment